Projekty

 

31. 12. 2018 jsme ukončili projekt Šablony pro MŠ Blíževedly I. s reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0002986.

31. 12. 2020 jsme ukončili projekt Šablony pro MŠ Blíževedly II. s reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0011220.

31. 1. 2023 jsme ukončili projekt Personální podpora MŠ Blíževedly s reg.č. CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0019322.

 

OP JAK - Šablony I - Oficiální stránka základní školy Mšeno

Od 1. 2. 2023 navazujeme projektem Personální podpora MŠ Blíževedly s reg.č. CZ.02.02.XX/00/22_002/0001961. I nadále jsme zvolili šablony na personální podporu a to pozici školní asistent.


DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1 

V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi

z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila Mateřská škola Blíževedly, příspěvková organizace finanční prostředky: 

- k dosažení cíle č. 174 zakoupením digitálních technologií a vybavení na podporu digitální gramotnosti a zavedením nových vzdělávacích programů v oblasti IT.  

 

 

 


 

Zdravá 5

Zdravá 5 je unikátní celorepublikový vzdělávací program pro základní i mateřské školy, který je zaměřený na zdravý životní styl, především v oblasti zdravé stravy.

Lektoři Zdravé 5 seznamují žáky zábavnou a interaktivní formou se zásadami zdravého stravování. Cílem projektu je motivovat děti k automatickému přijetí zásad zdravé výživy a jejich přirozené implementaci do životního stylu. Nadační fond Albert poskytuje školám vzdělávací program zcela ZDARMA a přihlásit se může každá základní i mateřská škola prostřednictvím registračního formuláře a následně vytvořením objednávky.

Vzdělávací program Zdravá 5 je realizován společností Albert již od roku 2004 a za tu dobu vyškolil statisíce dětí v základních i mateřských školách v celé České republice.

 

První setkání se Zdravou 5 proběhlo v naší MŠ ve středu 20. 11. 2019.

Druhé setkání se uskutečnilo 23. 6. 2021.


Další z projektů, do kterého jsme se opět v letošním školním roce (už 7. ročník) zapojili je projekt Ústředního cvičitelského sboru rodičů a dětí a předškolních dětí Odboru všestrannosti České obce sokolské s názvem ,,Svět nekončí za vrátky - cvičíme se zvířátky". Záměrem je pohyb jako každodenní potřeba dětí a zdravé řešení volnočasových aktivit, podpora prvního většího zájmu o aktivní sportování, ale také vedení k týmové spolupráci, radosti ze splnění úkolů jak u jednotlivce, tak ve skupině. Dále pak podpora respektování a rozvoje individuálních předpokladů, které jsou následovně přínosem pro celou skupinu. Rádi bychom, aby plnění jednotlivých úkolů přineslo dětem radost a potěšení z pohybu, pomohlo jim naučit se překonávat překážky, rozvíjelo jejich samostatnost při dalším zdokonalování pohybových dovedností a tím umožnilo vstup do velkého světa při překonání hranice šesti let. Motivací pro děti jsou zvířátka, která je budou provázet v rámci jednotlivých činností. Součástí vyhodnocení splnění úkolů bude i společné foto před plakátem s nalepenými samolepkami a odeslané v rámci závěrečného hodnocení cvičitelského sboru RDPD. Po splnění všech úkolů bude skupina odměněna diplomy a drobnými dárky.


Mateřská škola Blíževedly již několikátým rokem ve spolupráci s Fondem Sidus zahájila sbírku. Při této příležitosti si mohou rodiče zakoupit pro své děti nejrůznější publikace (Veselí, Pohádkoví a Divocí lepíci, Rok na vsi, Zelníčkovi, apod.) a jiné předměty (náramky se zvířátky, apod.). Publikace a jiné předměty si můžete zakoupit od svých třídních učitelů. 

Celkem bylo ve školním roce 2018/2019 vybráno 1 300,-Kč. Děkujeme.

Celkem bylo ve školním roce 2019/2020 vybráno 1 500,-Kč. Děkujeme.

Celkem bylo ve školním roce 2020/2021 vybráno 2 990,-Kč. Děkujeme.

Celkem bylo ve školním roce 2021/2022 vybráno 2 700,- Kč. Děkujeme.

Celkem bylo ve školním roce 2022/2023 vybráno 1 740,- Kč. Děkujeme.


 

MAP Českolipsko a Novoborsko II
 
,,Neučíme se pro školu, ale pro život."
 

Zkratka MAP = Místní akční plán rozvoje vzdělávání

Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP) je produktem spolupráce partnerů v území, stanovuje priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území ORP Česká Lípa a ORP Nový Bor na základě místní potřebnosti a naléhavosti, lokálních přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami z území obou ORP.

MAP je prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního inkluzivního vzdělávání dětí a žáků. Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání i zájmového a neformálního vzdělávání.

Hlavní cíl MAP

Hlavním cílem MAP je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, to znamená společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb a vyhodnocování přínosů spolupráce.

V projektu MAP II je hlavní cíl naplňován realizací těchto aktivit:

  • Rozvoj a aktualizace MAP (v návaznosti na realizované projekty MAP Českolipsko a MAP Novoborsko)
  • Evaluace a monitoring MAP
  • Implementace MAP

Dílčí cíle MAP:

  • Dílčí cíl 1. Systémové zlepšení řízení mateřských a základních škol prostřednictvím začleňování dlouhodobého místního plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol
  • Dílčí cíl 2. Sdílené porozumění cíli: orientace na kvalitní inkluzivní vzdělávání
  • Dílčí cíl 3. Zavádění řešení pro nastavení rovných příležitostí ke vzdělávání uvnitř škol a v území – dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte/žáka v inkluzivní škole
  • Dílčí cíl 4. Zlepšení spolupráce škol s rodiči, zřizovateli a veřejností, zlepšení spolupráce v území a využívání místních mimoškolních zdrojů pro rozvoj vzdělávání dětí a žáků

Hlavním přínosem realizace projektu MAP II je budování a rozvoj udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území. Vzniklá partnerství budou napomáhat ke zkvalitňování vzdělávání zejména v místních mateřských a základních školách, ale také k řízenému rozvoji dalších služeb na podporu vzdělávání dětí a mládeže. Projekt rozvíjí vizi akce KLIMA a vytváří trvalé vazby spolupráce při zvyšování kvality vzdělávání v ORP Česká Lípa a ORP Nový Bor.

Principy MAP:

Realizace MAP respektuje základní principy komunitně řízeného plánování. Principy odráží osvědčené postupy vycházející z příkladů dobré praxe (např. činnost místních akčních skupin, komunitní plánování sociálních služeb apod.).

  • Princip spolupráce
  • Princip zapojení dotčené veřejnosti do plánovacích procesů
  • Princip dohody
  • Princip otevřenosti
  • Princip SMART
  • Princip udržitelnosti
  • Princip partnerství

Komunitní plánování je postup, který umožňuje:

  • aby se lidé mohli svobodně účastnit rozhodování o důležitých otázkách života společenství
  • aby přijímaná usnesení zodpovědných orgánů odrážela vůli a potřeby obyvatel regionu
  • aby plánované kroky a řešení co nejlépe využívaly dostupné zdroje, případně nacházely nové zdroje a přinášely co největší užitek a spokojenost

Co MAP přináší?

Dětem a žákům:

  • motivující, bezpečné, podporující a komunikující prostředí ve školách i mimo školy pro učení se
  • rozvoj osobnosti a rozvoj osobního potenciálu každého dítěte a žáka
  • snížení šikany a diskriminace ve škole i mimo školu

Rodičům:

  • více informací o příležitostech pro rozvoj dětí nejen ve škole, ale i mimo školu (neformální vzdělávání)
  • možnost podpořit školu a větší zapojení do života školy
  • rozvoj kvalitního kariérového poradenství ve školách, které je nezbytným předpokladem pro správné směřování další vzdělávací dráhy žáka
  • platformu pro otevřenou komunikaci

Ředitelům a učitelům:

  • příležitosti pro setkávání ředitelů/učitelů, k vzájemným konzultacím, výměně zkušeností a spolupráci
  • rozvoj spolupráce s rodiči a zapojení rodičů do života školy
  • podpora škol rodiči
  • možnou místní a komunikativní podporu při organizaci spolupráce s kolegy v místě a při péči o osobní prostor nebo při řešení místních problémů

Zřizovatelům:

  • možnost navázání a rozvoje spolupráce zřizovatelů na území MAP
  • příležitosti pro výměnu zkušeností, možnost vytváření společných postupů a metodik pro řízení škol

Konkrétní dílčí kroky realizace MAP Českolipsko a Novoborsko II:

  1. Řízení projektu
  2. Rozvoj a aktualizace MAP
  3. Evaluace a monitoring MAP
  4. Implementace MAP

Řešení v oblastech:

  • Čtenářská a matematická gramotnost
  • Inkluzivní vzdělávání
  • Kompetence v polytechnice a EVVO
  • Kompetence pro aktivní používání cizího jazyka
  • Kompetence sociální a občanské
  • Rozvoj kulturního povědomí a vztahu k místu
 

 


logo

MRKVIČKA (MŠ)

Celostátní program na podporu ekologické výchovy v mateřských školách.

Cílem je vytvářet metodické a informační zázemí pro pedagogické pracovníky mateřských škol. Tento program je obdobou projektu M.R.K.E.V. (Metodika a Realizace Komplexní Ekologické Výchovy) určeného základním a středním školám.

Projekt MRKVIČKA je celorepublikově koordinován Sdružením středisek ekologické výchovy Pavučina. Krajským koordinátorem pro Liberecký kraj je Středisko ekologické výchovy Libereckého kraje (STŘEVLIK), která úzce spolupracuje s rezortem životního prostředí a zemědělství Libereckého kraje.

Co lze získat registrací do sítě MRKVIČKA?

  • informace o publikacích, metodických materiálech a pomůckách k ekologické výchově, řada z nich je školám zasílána zdarma
  • pozvánky na semináře pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a jiné zajímavé akce
  • průběžné elektronické rozesílky aktuálních informací
  • informační bulletin Mrkvička
  • exkurze do středisek ekologické výchovy, mateřských škol, které se ekologickou výchovu dlouhodobě zabývají, či na zajímavá místa vhodná k výletům do přírody (např. naučné stezky)
  • konzultace při přípravě a realizaci školního vzdělávacího programu
  • příležitost ke vzájemné výměně zkušeností
  • pozvánku na krajskou konferenci k ekologické výchově v mateřských školách

 


 

Ve školním roce 2019/2020 se nám podařilo získat k dlouhodobé spolupráci logopedku paní Ivanu Lustykovou (vystudovala speciální pedagogiku s hlavním zaměřením na logopedii, pracovala jako manažerka politické strany a nyní je učitelkou na základní škole v Bakově nad Jizerou). Ve středu 25. 10. 2023 od 15. hod. proběhla v naší MŠ logopedická depistáž, na kterou mohli rodiče po předchozím doporučení učitelek (i bez něj) přihlásit své dítě. Nově jsme také uspořádali přednášku pro rodiče o logopedické prevenci a podpoře správného vývoje řeči u dětí, která proběhla 1. 11. 2023.

 

Co je to logopedická depistáž ?

Jedná se o orientační vyšetření řeči dětí, jehož součástí je zkouška fonematického sluchu, celková obratnost mluvidel, rozsah slovní zásoby, artikulace hlásek, řečové zvláštnosti vzhledem k věku, patlavost, koktavost aj.

Následně bude doporučena možnost logopedického poradenství v centru Dys – Logo – Ped, případně jiná forma logopedické péče (možnost logopedického kroužku v MŠ).

 

 

 

 


Logo

Celorepublikový projekt FÍHA - DÝHA vznikl na podporu povědomí o kvalitě přírodních materiálů u dětí a studentů nejen v rámci vyučování a zájmových kroužků, ale i v praktickém životě. Dřevo totiž bývá často až nesmyslně nahrazováno plastovými či jinak umělými materiály…Nově míří i na Slovensko..

Hlavní náplň projektu:

  • Na vzorcích dýh chceme ukázat rozmanitost dřeva, jeho vlastností a využití napříč všemi obory.
  • Děti / studenti pracující s dýhou získají nejen znalosti o dané dřevině, ale vyzkouší si i manuální práci s dýhou. Zdokonalí přitom svou zručnost a podpoří rozvoj fantazie.
  • Děti si mohou vytvořit vlastní originální výrobek nebo dárek pro své nejbližší z hodnotného materiálu.
  • Podpořit kvalitní přírodní materiály, v tomto případě dýhu, jako surovinu pro předměty denní potřeby a interiérové prvky.
  •  
  • Pro koho je projekt určen?

FÍHA-DÝHA cílí na věkovou kategorii dětí a mládeže v rozmezí od 3 do 18 let.

Zapojit se mohou školská zařízení na úrovni mateřských škol, základních i středních škol, včetně škol s odborným zaměřením truhlářským, stavebním i umělecko – průmyslovým. Vyloučena nejsou ani zájmová a volnočasová uskupení.

 

Proč jsme se zapojili?

Dýha je přírodní nealergický materiál, který umožní dětem prvotní seznámení s přírodní surovinou.

Děti získají smyslový zážitek:

  • Optický – každý druh dýhy má jinou barvu a kresbu dřeva. 
  • Hmatový – dýha má zajímavou strukturu, která je dobře patrná na dotyk. 
  • Čichový – pláty dýhy mají skutečnou vůni dřeva.

Dýhovaný materiál budeme moci využít pro přirozenou nauku o přírodě – jako praktickou ukázku živé přírodniny, která umožňuje další výtvarné zpracování.

Dýha je velmi vhodná k použití ve výtvarné výchově, malé děti na pláty mohou malovat, doplňovat kousky dýhy své kresby apod.



 

,,Koukají se na nás správně?" - každoroční projekt v MŠ

 

Obecně prospěšná společnost Prima Vizus, o.p.s. má statut nestátního zdravotnického zařízení a poskytuje zdravotní péči v oboru optometrie a ortoptika. Zaměřuje se na nápravu očních vad u dětí jako je dalekozrakost, krátkozrakost, astigmatismus nebo šilhání. Již od roku 2011 realizujeme v mateřských školách velmi úspěšně projekt Preventivní vyšetření zraku předškolních dětí „Koukají na nás správně?“ Součástí projektu je kromě samotného vyšetření také osvěta a propagace problematiky preventivního vyšetření předškolních dětí a rozvoje zrakového vnímání.

Projekt „Koukají na nás správně?“ je v souladu s iniciativou „Zdraví 2020“ Světové zdravotnické organizace (WHO). Screeningové vyšetření zraku svým posláním naplňuje cíle Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí ČR. Vzhledem k tomu, že jedním z důsledků nezjištěné a neléčené vady zraku u dětí je riziko vzniku úrazu projekt tímto naplňuje také cíle Národního akčního plánu prevence dětských úrazů Ministerstva zdravotnictví ČR.